Pytania? Zadzwoń ! +48 667 942 464

"Bogate opisy" dostępne w Google

06/02/2013

W styczniu 2011 firma Google wprowadziła możliwość dodawania "Rich snippets", czyli w wolnym tłumaczeniu bogatych opisów. Rich snippets to rozszerzone informacje, które dodawane do wyników wyszukiwania w postaci tekstu lub grafiki. Opisy takie były dostępne już wcześniej, ale tylko w odniesieniu do recenzji i osób. Teraz dostępne są dla szeregu różnych typów informacji, np. wydarzeń, przepisów, dodatkowych informacji o cenie i dostępności produktu (w sklepie internetowym) razem ze średnią oceną wystawioną przez internautów, stanowisku i firmie w której pracuje dana osoba (w profilach serwisów społecznościowych) i wiele, wiele więcej…

Google coraz głębiej integruje się ze społecznością on-line, zapewniając stały i świeży dostęp do informacji.
Pełna funkcjonalność bogatych opisów dzieli się na:

  • Wydarzenia - zawierające dodatkowe informacje o koncertach i innych wydarzeniach, z uwzględnieniem dat i miejsc, w których się odbywają.

  • Recenzje - wyświetlanie gwiazdek, symbolizujących średnią ocenę, liczbę recenzji i opinie oraz ewentualnie przedziały cenowe danego materiału

  • Osoby - integracja z portalami społecznościowymi np. Facebook - dodatkowe informacje o znajomych podświetlone na szaro.

  • Zakupy i produkty

  • Filmy wideo

Jak pozyskać "Rich Snippets" dla swojej strony?

“Wstawki” w formie Rich Snippets Google częściowo wprowadza automatycznie. Aby pojawiły się w wynikach wyszukiwania, niezbęde jest odpowiednie oznaczenie danych, metodą mikroformatów, mikrodanych i RDF. Co ciekawe ich wdrożenie, nie jest gwarancją na pojawianie się Rich Snippet w wynikach wyszukiwania w opisie naszej strony. Nie wpływa ono też na pozycję serwisu w wyszukiwarce. Niekwestionowaną zaletą Rich Snippets jest to, że zwiększają klikalność i podnoszą ruch na stronie opatrzonej graficzną lub tekstową "wstawką". Dlatego jest to istotna kwestia, którą należy rozważyć przy projektowaniu nowych stron i przebudowie istniejących.

Biorąc pod uwagę ciągłą modernizację wyszukiwarki i jej możliwości, możemy się spodziewać coraz to bardziej trafnych wyników. Nie trudno zauważyć, że Google zmierza w kierunku pełnej personalizacji i zaistnienia użytkownika w sieciowej społeczności. Dodatkowo zebranie tych szczegółowych i dodatkowych informacji przekłada się na większą dokładność wyników wyszukiwania.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie to nie tylko linki, ale także odpowiednia optymalizacja strony, a co za tym idzie szereg dodatkowych elementów takich jak właśnie Rich Snippets.