W
2011 i 2012 roku światem SEO mocno zatrzęsły dwa nowe mechanizmy, wprowadzone
przez inżynierów Google. Mowa o dwóch aktualizacjach ‘search engine’ Google’a –
Panda i Pinguin Update.
Pod
budzącymi sympatię nazwami kryją sie algorytmy, w założeniu sprzyjające internautom. Inżynierowie najpopularniejszej wyszukiwarki postawili sobie za cel
podniesienie jakości zwracanych wyników – jak najbardziej adekwatnych do
zapytania, wartościowych treści. Obydwie aktualizacje to modyfikacja automatu
oceniającego strony. Ich zadaniem jest wyeliminowanie spamu w wynikach wyszukiwania.
Zapewne nie raz wpisywałeś interesujące
słowo kluczowe, a w odpowiedzi w wynikach pojawiły się niekoniecznie
satysfakcjonujące strony o niejasnej, gramatycznie niepoprawnej treści,
napakowane słowami kluczowymi. Jeśli zdarzyło się to również Tobie, wiesz jak
bardzo może być to irytujące.