Pytania? Zadzwoń ! +48 667 942 464

Kampanie linków sponsorowanych

Prowadzenie skutecznej kampanii linków sponsorowanych jest długotrwałym i pracochłonnym zajęciem, wymaga specjalistycznej wiedzy, popartej doświadczeniem i znajomością mechanizmów działania wyszukiwarki Google. Profesjonalnie przeprowadzona kampania Adwords wymaga solidnego przygotowania. Dlatego warto powierzyć ją specjalistom.


Jak prowadzimy kampanie AdWords?

> BADANIE RYNKU I KONKURENCJI
Aby kampania była skuteczna, przed jej stworzeniem, analizujemy najbliższą konkurencję, a w szczególności to, na jakie słowa kluczowe zwracane są linki do stron konkurencji oraz jaka jest popularność danych fraz (ilość reklam na dane zapytanie). Bardzo istotnym zadaniem jest rozpoznanie przewagi konkurencji i analiza w czym nasza oferta jest lepsza. Aby pokonać konkurencję należy w przemyślany sposób wyeksponować jej zalety i mocne strony z zachowaniem hierarchii. Na tym etapie poszukujemy potencjalnych nisz, które w przyszłości mogą okazać się pomocne i korzystne finansowo przy prowadzeniu kampanii Adwords. Dla pełnego obrazu badamy również samą treść reklamy oraz stronę docelową zleceniodawcy (tzw. Landing page). Z tą wiedzą możemy dodatkowo zoptymalizować landing page i znacząco usprawnić Państwa ofertę. 
>> WYBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
Aby zmaksymalizować ilość kliknięć w linki sponsorowane (CTR), muszą one charakteryzować się dużą zbieżnością z zainteresowaniami użytkowników, czyli treści zapytania kierowanego do Google. Mając bazę słów kluczowych konkurencji i sprecyzowaną ofertę, dobieramy te słowa, które najlepiej opisują naszą ofertę i mają największą stopę zwrotu w przełożeniu na konwersję. Wykorzystujemy również wyrażenia niszowe, dzięki którym podwyższmy całościowe CTR dla kampanii.
>>> TEKST REKLAMOWY
Odpowiednio sformułowana treść reklamy jest kluczem do sukcesu całej kampanii. Zależy od niej wynik jakości oraz współczynnik klikalności. Niezmiernie ważny jest właściwy dobór tytułu linku reklamowego dla poszczególnych grup reklam i fraz kluczowych. Treść reklamy musi skutecznie nawoływać do podjęcia akcji, którą w przypadku kampanii linków sponsorowanych jest kliknięcie. Adres witryny powinien prowadzić bezpośrednio na dokładnie odpowiadającą zapytaniu klienta landing page.
>>>> URUCHOMIENIE KAMPANII GOOGLE ADWORDS
Po skonstruowaniu stron docelowych, treści reklam i optymalizacji fraz kluczowych, przystępujemy do wdrożenia kampanii Adwords. W jej pierwszym etapie skupiamy się na osiągnięciu wysokiego CTR. Strategicznym celem jest tu uzyskanie wysokiego wskaźnika jakości, który pozwoli na późniejsze obniżenie stawek przy równoczesnym utrzymaniu wysokich pozycji naszych reklam.
>>>>> MONITOROWANIE
W ramach prowadzonej kampanii, dokonujemy regularnego przeglądania i aktualizowania treści reklamy i bazy słów kluczowych. Systematyczne monitorowanie przebiegu kampanii, to gwarancja skuteczności mierzonej sukcesami sprzedażowymi. Badania monitoringowe pozwalają określić dane geograficzne, przeprowadzić analizę czasową i precyzyjny, wszechstronny pomiar wskaźnika konwersji. Dzięki temu będzie można precyzyjnie określić kierunek działań marketingowych,


Dlaczego linki sponsorowane w Google?

Niski koszt i wysoka skuteczność to niewątpliwie duża zaleta reklamy przez Google Adwords. Ponadto jest to jedyna forma reklamy, w której niwelowany jest koszt emisji reklamy do niewłaściwej grupy docelowej.  Warto przypomnieć, że wg rankingów  - 96% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google.
Główne korzyści płynące z zastosowania kampanii Google Adwords to:

  • natychmiastowy efekt – już po kilkunastu minutach od uruchomienia kampanii Adwords reklamy zaczynają się wyświetlać i docierać do potencjalnych klientów,

  • skuteczność – reklama trafia tylko do osób rzeczywiście zainteresowanych danym produktem lub usługą,

  • płacisz tylko za efekt,

  • możliwość dokładnych pomiarów efektywności reklamy - wiemy z jakich rejonów było zainteresowanie, które teksty reklamowe spowodowały odwiedziny i mamy możliwość stałego kontrolowania kosztów,

  • możliwość elastycznego dopasowania oferty do sytuacji na rynku w każdym momencie trwania kampanii. 


Kampanie Adwords prowadzą do optymalizacji kosztów przeznaczonych na reklamę internetową i przyczyniają się do wzrostu zysków ze sprzedaży.